Designerii aleg materiale reciclate

Textile au un impact semnificativ asupra mediului în timpul ciclului lor de viață. Cantitatea mare de apă, energie, pesticide și îngrășăminte au făcut din industria textilă mondială una dintre cele mai poluante și producătoare de deșeuri din lume.

Sustenabilitatea este o filozofie și o mișcare de proiectare care promovează responsabilitatea mediului și socială. Ea este definită ca îmbrăcăminte, încălțăminte și alte accesorii care sunt fabricate și utilizate în modul cel mai durabil posibil, ținând seama atât de mediu, cât și socio-economic.

Având în vedere că populația globală va ajunge la nouă miliarde de oameni până în 2030, natura se va lupta pentru a răspunde cerințelor umane mai mult ca niciodată. Mai mulți consumatori devin mai atenți la ce cumpără și caută să cunoască de unde provin hainele pe care urmează să le achiziționeze. Ca urmare, companiile de îmbrăcăminte își transformă practicile de operare tocmai pentru a îmbunătăți transparența cu privire la procesul și standardele lor de fabricație.

4 motive pentru care designerii eco-friendly vor să facă o schimbare

1. Această abordare reduce cantitatea de microfibre eliberate în mediu.

2. Reduce deșeurile toxice și susține drepturile animalelor.

3. Hainele sunt distincte și unice.

4. Conduce la mai puțină presiune asupra resurselor planetei, deoarece îmbrăcămintea ecologică este realizată prin practici durabile.Dacă doriți să treceți la moda sustenabilă, o nouă generație de designeri de modă eco-friendly schimbă modul în care înțelegem moda și abordare lor ar putea ajuta la informarea celorlalți.

Stella McCartney

Când ne gândim la moda de lux sustenabilă și etică, Stella McCartney este primul nume care ne vine în minte. De la lansarea casei sale de modă în 2001, ea este una dintre pionierii modei ecologice și oferă alternative de garderobă sustenabilă. Materialele folosite de acest designer includ bumbac organic, lână provenită din condiții etice și sociale, textile reciclate, excluzând blana și pielea.

Cât de eco-friendly este Stella McCartney? Stella McCartney își bazează strategia de modă durabilă pe 4 piloni fundamentali:

1. Respect pentru natură: designerul protejează planeta prin aprovizionarea de cât mai multe materiale sustenabile, cum ar fi cașmirul, bumbacul organic sau fibrele din pădure, adică vâscoza care este trasabilă și provenită din surse regenerabile.

2. Respect pentru oameni: De la fermierii care cultivă culturile până la client, Stella McCartney asigură un impact pozitiv asupra tuturor persoanelor implicate în lanțul de aprovizionare.

3. Respectul față de animale: în calitate de marcă vegetariană, Stella McCartney promovează metode fără cruzime și tratează animalele și habitatele lor cu respect.

4. Soluții circulare: marca respectă principiile modei circulare utilizând metode de producție regenerative și restaurative.

Sandra Sandor

 

Sandra Sandor este mintea din spatele Nanushka, o etichetă care își găsește originile în Budapesta, Ungaria. Pornind de la piele vegană și materiale reciclate, ea creează, genți, rochii și cămăși atât pentru bărbați, cât și pentru femei. Stilul ei unic și simplu îi dezvăluie dragostea ei față de natură. 

Nanushka a implementat mai multe inițiative de sustenabilitate care se concentrează atât pe protejarea planetei, cât și pe crearea unui mediu de lucru mai bun pentru angajații săi. Prin urmare, compania caută și experimentează continuu cu noi țesături ecologice și materiale reciclate, tratând și plătind în mod echitabil angajații săi. Chiar dacă marca crește și se extinde, 85% din producție are loc în Ungaria, deoarece acest lucru contribuie semnificativ la reducerea amprentei de carbon și permite un lanț de aprovizionare transparent. Mai mult, Sandra Sandor sponsorizează un program Giving Back pentru a sprijini organizațiile non-profit care promovează această dezvoltare în zone mai puțin norocoase ale lumii.